Udsolgt

379,00 DKK

Vejl. udsalgspris 379,00 DKK

Lagerstatus: Udsolgt

Hokamix Gelenk+ - til hunde i alle aldre af alle racer. Meget gavnligt til store unghunde i vækst og ældre hunde - lindrer og gavner gigt. Naturprodukt både til hunde i vækst, og ældre hunde med led problemer, fremmer sunde led og hjælper ved smerter og slidproblemer.

Denne naturlige urteblanding er en videreudvikling af HOKAMIX30. Ved at tilføje stoffer som er virksomme på led, øges virkningen af den oprindelige blanding. Derfor er dette det valgte produkt for mange dyr med smerter og slid i bevægeapparatet. Ud over at det bruges ved behandling af eksisterende problemer, er det også yderst vigtigt at huske det aspekt der hedder forebyggelse (profylakse). De forskellige racer, og flere og flere forskellige måder at arbejde med vores hunde på, opfordrer indtrængende til et rettidig og målrettet næringsstof indtag.

I løbet af den naturlige ældningsproces bliver hunde langsommere. Manglende bevægelseslyst kan dog også skyldes, at din hund ikke føler sig godt tilpas. Træghed samt hurtig udmatning ved gåture eller leg er ofte tegn på led sygdomme.
Før det kommer så vidt, bør du forebygge ved at fodre med Hokamix Gelenk+. Denne urteblanding er en videreudvikling af Hokamix-opskriften. Blandingen indeholder helt særlige virkestoffer som skal hjælpe dyret til færre smerter og/ eller slidproblemer i bevægelsesapparatet.

Udover en målrettet terapi med Hokamix ved smertende led, er det forbyggende aspekt også vigtigt.
Hokamix Gelenk+ sinker slitage, styrker ledbånd og sener og forbedrer smøring, elasticitet og matrix af leddene. Det er en rent naturprodukt, der består af vigtige urter, der understøtter velfungerende leddene.

Glycosaminoglycaner (GAG), der udvindes fra musling lindre også smerter og sinker mulig inflammation. Genopbygningen af brusk væv, produktion af ledvæske, og sener og ledbånd strukturer er alle understøttet af en kombination af høj kvalitets ingredienser. Og det indeholder chondroitinsulphate som er en meget vigtig bestanddel i brusk og ser til stødabsorberende evne af leddene.

Hokamix Gelenk+kan have en positiv indflydelse på fx forstyrrelser i væksten, komplikationer efter skade og inflammation, hvad der vil mærkbart forbedre din hunds livskvalitet.

Hokamix Gelenk+ indeholder 4% glucosaminglykan (GAG). Dette meget effektive virkestof bliver udvundet af den grønlæbede musling (Perna canaliculus). Glucosaminglycan hjælper på forskellige vis ved led sygdomme: De enzymer i led, der fører til gigt hæmmes. GAG er også vigtigt for sund brusk. GAG lagres i brusken og hjælper til en regeneration af vævet. Og ikke mindst stimuleres cellerne (chondrocyter) som igen fremmer regenerationen.

Forebyggende virkning:
• Fremmer dannelsen af brusk i væksten, særligt ved store hunderacer
• Stabiliserer knoglerne
• Danner et ”støttekorset” af muskler omkring knogler og led
• Fremmer udviklingen af sunde led

Lindring:

• Fremmer dannelsen af ledvæske (synovialvæske)
• Mobiliserer led
• Stabiliserer knogler/bevægeapparatet
• Forsyner dyret med ledspecifikke næringsstoffer
• Forstærker ledkapsler

Hokamix30 Gelenk+ Pulver:
• Hokamix30 urtemix + glycosaminoglycaner, mucopolysaccharider og chondroitinsulfat
til hunde i alle aldre.
• det bedste produkt for store unghunde i vækst og ældre hunde - lindrer og gavner gigt.

indeholder 4% glycosaminoglycaner. I 100 g ren musling ekstrakt indeholder 2 til 6 g GAG alt efter kvalitet. Med 100 g Hokamix30 Gelenk+ Pulver: får din hund 4 g GAG og yderligere 30 andre nyttig næringsstoffer for mobilitet og trivsel. Dette betyder en større mængde af GAG end i et produkt med 100% muslingeekstrakt!

Chondriotinsulfat og glucosamin
Virkning: Glucosamin og chondriotinsulfat er to naturligt forekommende stoffer, som er nødvendige for at smøre leddene og danne sund ledbrusk. Stofferne har en gavnlig virkning på stive og ømme led, samt gigtsmerter.

Spormineraler
Virkning: Spormineraler er forbindelser bestående af f. eks. kobber, chrom, jod, mangan, molybdæn, selen m.m. Spormineralerne findes overalt i naturen, og derfor også i stort set al føde. Moderne dyrkningsformer og produktionsmetoder medfører dog ofte at spormineralmængden i foderet begrænses.

Spormineraler har en gavnlig virkning på en lang række biologiske processer og funktioner i kroppen. Hunde er i høj grad afhængige af, at organismen har de bedste betingelser for at fungere. Derfor kan spormineraler ofte med fordel tilsættes hunds foder.

Brugsvejledningen / daglige fodring anbefaling hvalpe:
Hvalpe af store racer, når de begynder at spise selvstændigt skal have 1 g / kg dagligt.

Brugsvejledningen / daglige fodring anbefaling voksne:

Hunde op til 15 kg 1 g pr. kg dagligt
Hunde mellem 15 kg og 40 kg - 15 g dagligt
Hunde over 40 kg - 25 g dagligt
Dobbelt dosering i de 4 første uger

Ingredienser: urteblanding (alfalfa, anis, brændenælde, løvefod, gyldenris, perikon, kalmus, burrerod, lungeurt, rosmarin, padderok, røllike, stedmoderblomst), grøntsager (cayennepeber), blød- og skaldyr (uddrag fra muslinge-pulver), glucosamin, chondroitinsulfat.

Analyse: Råprotein 12,00%, råfedt 6,40%, træstof13,40%, råaske 45,30%, fugtighed 5,60%,calcium 14,90%, natrium 1,89%, fosfor 1,35%

Indhold: 350g